דף הבית  >> 
 >> 

הרשם  |  התחבר


משכנתא בריבית פריים - כל מה שרצית לדעת ויותר... 

מאת    [ 26/05/2009 ]

מילים במאמר: 575   [ נצפה 5482 פעמים ]

משכנתא בריבית פריים או משכנתא בריבית קבועה - משכנתא בריבית קבועה או כזו הצמודה למטבעות זרים - זו השאלה ! שאלה זו מטרידה את האדם המודרני יותר משאלותיו של שקספיר באם לחיות או לא לחיות - התשובה לשאלה זו היא די ברורה ! כיום אנחנו לא טרודים בשאלת מהות החיים כי אם שואלים עצמנו כיצד נוכל לחיות טוב יותר - מהי העסקה הטובה ביותר עבורנו וכיצד נוכל לדאוג לרמת חיים טובה יותר עבורנו ועבור צאצאינו - ובהקשר של הלוואת משכנתא איזו ריבית תאפשר לי הן לעמוד בהחזרי המשכנתא והן תסייע לי לשמור על רמת החיים שלי ?

 

בעולם המשכנתאות עולה לא פעם השאלה איזו ריבית טובה יותר  עבור נוטלי המשכנתאות - משכנתא בריבית פריים או דווקא משכנתאות הנושאות ריביות אחרות - התשובה לשאלה זו חשובה מאוד מאחר וכידוע הלוואת משכנתא היא צעד גדול מאוד עבור מרבית האזרחים. נכון לרשות נוטלי המשכנתאות עומדים כיום כלים רבים, בעיקר ברשת האינטרנט, שביכולתם לסייע לנוטלי המשכנתאות להבין טוב יותר את עולם המשכנתאות המורכב: מחשבון משכנתא או  מדריכי משכנתאות, פורום משכנתא וכו' וחשוב להיעזר בכלים אלו על מנת לקבל תמונה גדולה ומציאותית של עולם מורכב זה.

 

במאמר זה ננסה לשפוך אור על משמעותה של ריבית פריים בעולם המשכנתאות ועל כדאיותה, ביחס לריביות אחרות.

 

יתרונות משכנתא בריבית פריים

משכנתא בריבית פריים זוהי הלוואה כמו כל הלוואה. אך הלוואה זו הינה צמודה לריבית אותה מפרסם בנק ישראל (ריבית מוניטרית). ריבית פריים זו איננה צמודה למדד המחירים לצרכן. חשוב להבין כי משכנתא בריבית פריים רק מתבססת על הריביות של בנק ישראל, היא איננה משקפת אותו אחד לאחד, באופן מדויק. כך למשל, אם בנק ישראל מפרסם ריבית בשיעור של  X אחוז, אזי הבנק ממנו נרכשה המשכנתא יכול לגבות ריבית פריים מינוס Y אחוזים או ריבית פריים פלוס Z אחוזים.

בניגוד לנטילת הלוואת משכנתא בריבית קבועה, משכנתא בריבית פריים הינה בעלת רכיב ריבית משתנה וחשוב להבין את זה. משכנתא כזו, כאמור, מבוססת על הריביות המשתנות שמפרסם בנק ישראל וצופיה לתנודות עקב גורמים כמו אינפלציה. אך בניגוד למשכנתאות אחרות משכנתא על בסיס ריבית פריים איננה צמודה למדד המחירים לצרכן, החשוף לתנודות רבות.

אחד היתרונות הבולטים בנטילת משכנתא בריבית פריים היא העבודה שמסלול משכנתא זה מאפשר פירעון מוקדם של הלוואת משכנתא ? ופוטר אותנו מתשלום עמלות הכרוכות בפירעון מוקדם של ההלוואה .יתרון זה קיים גם בהלוואה בריבית משתנה צמודת מדד, אך שונה ממשכנתא הנרכשת בריבית קבועה, שכל כך פופולארית בשנים האחרונות.

אם כן, נראה כי למרות הפופולאריות של אזרחים ישראלים לקחת דווקא משכנתא בריבית קבועה, קיימים כמה יתרונות לבחירה במסלול משכנתא בריבית פריים. חשוב להבין היטב את היתרונות החסרונות של כל מסלול משכנתא והריביות השונות מאחר ובחירה במסלול זה או אחר תשפיע באופן ישיר על איכות החיים שלכם.

משכנתא ? http://www.blms.co.il/

משכנתא בריבית פריים - הלוואת משכנתא ?




מאמרים חדשים מומלצים: 

חשבתם שרכב חשמלי פוטר מטיפולים? תחשבו שוב! -  מאת: יואב ציפרוט מומחה
מה הסיבה לבעיות האיכות בעולם -  מאת: חנן מלין מומחה
מערכת יחסים רעילה- איך תזהו מניפולציות רגשיות ותתמודדו איתם  -  מאת: חגית לביא מומחה
לימודים במלחמה | איך ללמוד ולהישאר מרוכז בזמן מלחמה -  מאת: דניאל פאר מומחה
אימא אני מפחד' הדרכה להורים כיצד תוכלו לנווט את קשיי 'מצב המלחמה'? -  מאת: רזיאל פריגן פריגן מומחה
הדרך שבה AI (בינה מלאכותית) ממלאת את העולם בזבל דיגיטלי -  מאת: Michael - Micha Shafir מומחה
ספינת האהבה -  מאת: עומר וגנר מומחה
אומנות ברחבי העיר - זרז לשינוי, וטיפוח זהות תרבותית -  מאת: ירדן פרי מומחה
שיקום והעצמה באמצעות עשיה -  מאת: ילנה פיינשטיין מומחה
איך מורידים כולסטרול ללא תרופות -  מאת: קובי עזרא יעקב מומחה

מורנו'ס - שיווק באינטרנט

©2022 כל הזכויות שמורות

אודותינו
שאלות נפוצות
יצירת קשר
יתרונות לכותבי מאמרים
מדיניות פרטיות
עלינו בעיתונות
מאמרים חדשים

לכותבי מאמרים:
פתיחת חשבון חינם
כניסה למערכת
יתרונות לכותבי מאמרים
תנאי השירות
הנחיות עריכה
תנאי שימוש במאמרים



מאמרים בפייסבוק   מאמרים בטוויטר   מאמרים ביוטיוב